Ako si poradiť s on-line podnikaním a konkurenciou

Pár rokov dozadu som začala prevádzkovať e-shop s oblečením. Nešlo o nič, čo by som aj sama založila. Rozbehla ho jedna známa, no už v podnikaní nechcela pokračovať, tak mi obchodík veľmi výhodne predala. Ešte pred kúpou som od nej obdržala všetky čísla, teda to, koľko vecí za mesiac predá a koľko na nich zarobí. Musím povedať, že to vyzeralo veľmi dobre. Obchod bol v zisku, no a to bol pre mňa základ. Každý podnikateľ by sa však mal držať jedného hesla, a to, že zarobiť, sa dá vždy viac. Všimla som si, že na Slovensku toto zlaté pravidlo nejako nefunguje. Je to zvláštne, hold, asi máme takú mentalitu. Ja sa ale tejto podnikateľskej pravdy držím ako kliešť, takže som začala pracovať na tom, aby sa predaj rozbehol ešte viac.Muž v modrom tričku, v červenej čiapke stojí pri bielej tabuli a píše na ňu.jpg

Podnikať s oblečením nie je jednoduché. Podľa môjho názoru neexistuje oblasť, v ktorej by existovala väčšia konkurencia. Veď na zahraničných stránkach kúpite dámske šaty za dve eurá. Prečo by teda niekto kupoval šaty za dvadsať eur? Nebudeme hovoriť o kvalite, pretože na tú, v skutočnosti, pozerá len veľmi málo ľudí. To ale nechajme bokom. Z mojej skúsenosti, si môže zobrať príklad každý, kto podniká v akejkoľvek oblasti. Najviac nápomocná bude však pre tých, ktorí obchodujú s tovarom či so službami, ktoré majú veľkú konkurenciu. V tomto prípade sú totiž dôležité dve veci. Prvou je to, aby ste sa odlíšili, a tou druhou, že sa musíte dostať do popredia.Človek v sivej bunde a so zlatým prsteňom na ruke sa pozerá do čierneho telefónu.jpg

Odlíšiť sa môžete rôznymi spôsobmi. Môžete predávať nadpriemerne kvalitné veci, mať extrémne krátku dobu dodania tovaru alebo predávať veci naozaj lacno. V tomto smere sa musíte vynájsť vy sami. Proste hľadajte dieru na trhu. Dostať sa do popredia, to už je o čosi náročnejšia úloha. Ak hovoríme vyslovene o internetových predajniach, tak by ste sa mali zamerať na kvalitnú SEO. Nič iné v podstate nepotrebujete. Cena SEO optimalizácie je v pomere k zvýšeniu predaja, naozaj výhodná. Mne sa táto investícia vrátila v priebehu pol roka. Čo je podľa môjho názoru, veľmi výhodná „kúpa“.